Relaties die laat, slecht of helemaal niet betalen. Elke ondernemer kent het.
Uw geld hangt in de lucht in plaats van op uw bankrekening. Juist in deze tijden kunt u dat niet gebruiken. Onderneemt u pas actie als er geld nodig is? Dan kan het al te laat zijn.
Zeker in coronatijden zijn er bedrijven die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen. Ze willen best betalen, maar kunnen het gewoon niet (debiteur type 1). Natuurlijk zijn er ook wanbetalers (debiteur type 2). Hoe meer vrijheid zij krijgen, hoe langer ze de betaling voor zich uitschuiven.
Probeer er achter te komen met welk type debiteur u te maken heeft. Dan kunt u vervolgens gepaste actie ondernemen.
Type 1? Misschien kunt een betalingsregeling treffen. Door de betaling over een langere periode uit te smeren, zijn beide partijen geholpen.
Type 2? Een wanbetaler aanpakken, vraagt om maximale druk. Stuur herinneringen, aanmaningen, ingebrekestellingen.
Een gezond incassobeleid kan niet zonder effectief debiteurenbeheer. Voorkom problemen met debiteuren door uw zaakjes op orde te hebben. Leg alles goed vast, verstuur facturen zo snel mogelijk en kom gelijk na de vervaldatum in actie.
Het mooie is: veel wanbetalers betalen ineens op tijd als ze weten dat u serieus werk maakt van uw debiteurenbeheer! Advies nodig? Mail naar Archie Verhoog.
Ook als uw onderneming als een zonnetje loopt, is het handig een advocaat te hebben die u met raad en daad bijstaat. We behoeden u voor overhaaste beslissingen en zorgen ervoor dat alles goed geregeld is.
Opent u een extra vestiging? Wint u een grote aanbesteding en heeft u ineens 50 nieuwe medewerkers nodig? Door alle stappen met zorg en aandacht te doorlopen, voorkomen we gedoe achteraf. Kunt u met een gerust hart verder groeien.
Heeft u een vraag?
Wilt u een afspraak maken?
Stuur mij een mail of bel mij op 050 537 50 10